Elsődleges a mobil indexelés a Google-nél

Készül az új, mobilos Google-keresőindex, amely át is veszi az asztali változat helyét a cég tervei szerint. A mobilhasználatot támogató stratégia már másfél éve velünk van, jövőre pedig elsődlegessé válik, ahogy a Google a hivatalos webmestereknek szóló blogjában közzétette.

Gary Illyés a napokban a Pubcon konferencia beszélgetésén jelentette be, hogy a Google „hónapokon belül” elsődlegessé teszi a mobil indexét, és ezzel egyidőben a weboldalak asztali verziójának indexelése másodlagos lesz a keresőóriás számára. Ez óriási változást jelent a keresőoptimalizálásban és a Google életében is. A Googlenak jelenleg egyetlen indexe van, ez egy hatalmas adatbázis, amely a weboldalakat tárolja. Ez az egyetemes adatbázis most megkettőződik, és óriási váltás lesz, hogy innentől a weboldalak mobil verziója lesz az elsődleges indexelt verzió. Az asztali verzió egy másodlagos indexbe kerül, amelynek frissülése ritkább lesz, mint a mobil indexé. A lépés nem teljesen váratlan, hiszen a Google már beszélt erről és közismert az is, hogy a mobilról indított keresések száma ma már meghaladja az asztali számítógépekről végrehajtott keresések számát.

SEO szempontból külön érdekes, hogy még ma is léteznek olyan mobil oldalak, amelyek nem tartalmazzák az asztali verzió teljes tartalmát, azaz bizonyos tartalmakat a mobil verzió nem jelenít meg. Ez az új indexelés bevezetésével forgalomkiesést is eredményezhet, tehát az ilyen oldalaknak újra kell gondolniuk mobil stratégiájukat. Igen gyakori az is, hogy a strukturált adatok a weboldal mobil verziójánál nem kerülnek bele a kódba, erre is érdemes lesz figyelni. Bár Gary Illyés nem beszélt konkrét dátumról, azt elárulta, hogy amikor a Google élesíti a változást, akkor hivatalos blogoldalán fog róla közleményben beszámolni.

A Google közleménye szerint tisztában vannak vele, hogy ez egy nagy változás, ezért az elkövetkező hónapokban folyamatosan tesztelik kis léptékben a változásokat és csak akkor terjesztik ki, ha meggyőződtek arról, hogy ez jó felhasználói élményt biztosít. Mivel a Google még csak a folyamat elején tart, néhány javaslatot is tesznek a webmesterek számára, hogy miképpen tudnak felkészülni a változásokra:

  • ha reszponzív oldalad van, és a tartalom azonos a mobil és asztali oldal esetén nem kell tenni semmit.
  • ha a weboldal mobil és asztali verziója eltérő, akkor érdemes néhány változtatást megfontolni (a robots.txt ellenőrzése, nincs-e blokkolva a mobil tartalomhoz való hozzáférés, a strukturált adatok legyenek mindkét típuson egyezőek, a canonical beállítások értelmezése nem változik)
  • adjuk hozzá a weboldalunk mobil verzióját is a Search Console-hoz
  • ha a weboldal csak asztali verzióval rendelkezik a Google azt továbbra is indexeli
  • a Google figyelmeztet arra, hogy csak teljesen kész mobiloldalt indexeltessünk, félkészet, vagy hibásat ne!

A hazai web igen jelentős része azonban még mindig küzd a mobil megjelenítéssel. Ezek az oldalak vesztesei lehetnek a változtatásoknak. Összességében jelentős változásokra lehet majd számítani, de ahogy a közlemény is jelzi a Google fokozatosan tér majd át a mobil indexelésre, így azt gondolom a változások időben elnyúlnak majd, és nem lesznek olyan látványosak. Legalábbis az elmúlt év tapasztalatai alapján erre tippelnénk.

Most váltson, ha weboldala nem mobil böngészőre optimalizált. (Itt nézheti meg, hogy weboldala mobil barát-e: Google mobil barát teszt)

Keressen fel és kérje ajánlatomat a responsive téma elkészítésére és elavult weboldalának optimalizálására, vagy új weboldalának elkészítésére ami megfelel a 2017-es Google előre irányuló szabályainak is.

 

2016-12-08T04:33:36+00:00 2016 november 7.|Tags: , , |